Week 14: minder leerlingen maar niet minder werk - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 14: minder leerlingen maar niet minder werk - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 14: minder leerlingen maar niet minder werk

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Goedemiddag Nederland! Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Met nog ruim negen weken voor de boeg vertel ik jullie weer graag wat er deze week allemaal gebeurd is op St. John’s International School.

De week begon een dagje later, omdat maandag de bank holiday was en ik nog kon genieten van een dagje zon.
Dinsdag begon de week dus, en dinsdag betekent de ondertussen welbekende “Wellie boot club” in de modder onderaan het veld. Maar dinsdag was het weer nog zo mooi dat we voor iets anders kozen. De kinderen mochten op het veld springen, rennen en spelen, in plaats van in de modder. Nadat een paar kinderen een ritje op mijn rug hadden gemaakt was het tijd voor een potje “duck duck goose.” Helaas is het een beetje moeilijk om een spelletje te spelen met de allerkleinste, als ze de regeltjes niet precies weten of volgen.

Ook namen we deze week afscheid van een heleboel leerlingen en docenten. Er zijn drie verschillende tripjes gaande op dit moment. Een groep is naar La Coruña en Levante in Spanje, en naar Udine in Italië. Dit betekende de absentie van de geschiedenisdocente, en dat betekende voor mij weer kans om les te geven.

Woensdag heb ik een bezoek gebracht aan een van de vele kapperszaken in Sidmouth. In plaats het maken van een afspraak op voorhand loop je gewoon binnen, je gaat zitten in een van de stoelen aan de zijkant en wacht tot ze een stoel vrij hebben voor je.
Nadat mijn haar goed uitgedund en bijgeknipt was heb ik nog een kort rondje door het dorp gelopen. Daarna ben ik teruggegaan richting St. John’s, om mijn lessen voor donderdag en vrijdag voor te bereiden.
De Year 10 moet zich langzaam bekwaam beginnen te voelen voor de zomer toets. Met Year 7/8 geschiedenis en religious studies zijn we aan de slag gegaan met respectievelijk de Zwarte Dood en de Islam.
Op vrijdag kon ik aan de slag met year 9 met geschiedenis. Deze klas bestond vrijdag uit een vaste leerling, en de Spaanse boarders, kortom de leerlingen die niet mee waren op de trip naar La Coruña. Met hen gingen we aan de slag over de opkomst van Hitler. We door middel van wat korte video’s bespraken we wat Hitler precies wilde, en hoe hij aan de macht kwam. Tijdens de les maakte we een korte tijdlijn van 1929 tot 1934 met verschillende gebeurtenissen, zoals de publicatie van “Mein Kampf” en de Rijksdag brand. Als huiswerk kregen ze een kruiswoordpuzzel waarin ze verschillende begrippen over het Derde Rijk moeten noteren.

Zaterdag ging de trip naar Bristol. We gingen hier naar AirHop, een van de grootste indoor-trampoline parken in Europa. Hier kon je springen op trampolines, elkaar bevechten op een balk met een langwerpig stootkussen, en elkaar uitdagen voor een obstakelrace.
Kortom, na een zeer actief uur waren we allemaal moe en uitgeteld. Maar de zaterdag activiteit is natuurlijk nog lang niet klaar na twee uur rijden naar Bristol en een uur springen. Hierna gingen we naar het grote overdekte winkelcentrum Cribbs Causeway. Hier hebben we nog ruim twee en een half uur rondgelopen.
Bij terugkomst werd ik aangenaam verrast door ons Deputy Head. Hij hoopte mij gister al nog even te zien, om mij een kleine post-it note te geven. Ik vond dit wel een heel vriendelijk gebaar, wat ook maar aantoont hoe ontzettend blij ze zijn met de tomeloze inzet van ons. De zaterdag werd afgesloten met het kijken van het Eurovisie Songfestival op de tv in Matrons, want ja, je moet wat hè.

Tot de volgende week!

  • 13 Mei 2018 - 16:50

    Corien Vuurman:

    Dag Thomas,

    Docentschap elke dag anders!
    Mooie verslaglegging!
    Goed te lezen dat je zo vol passie bezig bent.
    Veel plezier de komende weken en geniet van het mooi weer!

    Vriendelijke groet, Corien Vuurman

  • 14 Mei 2018 - 09:43

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Wat maak je toch veel mee! En inderdaad: een kleine groep lln betekent niet minder werk. Het is, zoals Corien al schreef, iedere dag weer anders en nooit saai (mijn eigen toevoeging!).
    Veel plezier de komende tijd en succes met je nieuwe, Engelse, kapsel! :-)
    Kees-Jan

  • 16 Mei 2018 - 10:02

    Thomas Janssen:

    Dag Kees-Jan en Corien,

    Dat klopt, elke dag is weer anders, en ze blijven vooral ook leuk!
    Nu dat in Nederland de centrale examens zijn begonnen, zijn ze hier overigens ook erg druk met GCSE's te maken.

    Groet,

    Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hallo allemaal, Ik ben Thomas, docent geschiedenis in opleiding aan de HAN Hogeschool te Nijmegen. Vanaf januari tot aan juli zal ik in Devon, Engeland verblijven. In dit reisdagboek zal ik in het kader van de minor Internationaal Perspectief in het Buitenland mijn ervaringen delen over mijn verblijf in St. John's School.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 8903

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 12 Juli 2018

St. John's International School, Sidmouth.

Landen bezocht: