Week 16: Schoolfoto’s! - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 16: Schoolfoto’s! - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 16: Schoolfoto’s!

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

26 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Sidmouth

Goedemorgen thuisfront in deze nieuwe week. Ik hoop dat jullie er maandag allemaal piekfijn uitzagen, ik tenminste wel, want hier was het tijd voor ouderwetse schoolfoto’s.
Geen reden tot paniek, het waren namelijk geen individuele foto’s. Er werden verschillende foto’s gemaakt. En omdat het weer zo mooi was, werden deze op het grasveld en op de patio gemaakt.
Er kwamen foto’s van elke jaargroep, alle medewerkers, de boarders en boardingstaf, en een grote foto van de gehele school.
Toen de fotograaf en zijn medewerker een tribune hadden opgebouwd op het veld, was het tijd voor een foto met de gehele school. Deze complete foto, waar ik op sta, zal voor vele jaren in de eetzaal en de gang daar naartoe hangen. Hier hangen namelijk de schoolfoto’s van de negentiger jaren tot en met vorig jaar op volgorde. Daarnaast werden gedurende de dag foto’s van alle individuele jaren gemaakt op de patio, van Nursery, de allerkleinste, tot Year 11, de schoolverlaters, kregen allemaal een groepsfoto.

Op woensdag, de vrije dag, ben ik met enkele collega’s op het eind van de dag nog lekker aan het strand gaan zitten. Het zonnetje was nog heerlijk sterk aan de zuid Engelse kust. Na ruim anderhalf uur aan het strand zijn we in de kroeg in gegaan voor een pizza en wat drank. Van het goede weer en de vrije dag moet je natuurlijk gretig gebruik maken.

Donderdag was het tijd om de Year 10’s van Religious Studies een laatste voorbereiding voor de summer assessment te geven. Ik kan wel zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was door hun prestaties. De summer assessment draait om drie kleinere inhoudelijke vragen, en een “short-essay” vraag. We zijn dus voornamelijk gaan oefenen op hoe je dat essay goed maakt. Waar er in voorgaande lessen nog wat onzekerheden en foutjes waren, waren hun essay’s in deze les van zeer goede kwaliteit. Ik heb ze dan ook duidelijk gemaakt dat dit een hele goede prestatie van hen was.

Op vrijdag was het weer tijd voor een celebration assembly, het uitreiken van prijzen aan de best presterende leerlingen, en voor speciale gelegenheden zoals verjaardagen. Leerlingen die de meeste housepoints hebben verdient kregen een doosje chocolade, om maar eens een prijsje te noemen.
Vrijdagavond besloten we met alle stagiaires, en onze favoriete onderhoudsmonteur, uit eten te gaan bij een kroeg niet ver van Sidmouth, ter gelegenheid van halfterm vakantie. Op aanraden van deze monteur zijn we hier naartoe gereden in zijn busje. Deze kroeg had prima eten en een goede wijnkaart. Ook het gezelschap was van goede kwaliteit, wat ertoe leidde dat het een gezellig avondje werd.

Zaterdagavond zijn we terug naar de kroeg gegaan. Hier konden wij op groot scherm naar de Champions League finale kijken. Toen we de kroeg binnenstapten zagen we direct dat het iets te druk was voor onze smaak. Klaarblijkelijk waren zij niet de enige met het idee om de finale in de kroeg op groot scherm te kijken.
Wij hebben heerlijke pizza’s besteld in de kroeg, en deze hebben we meegenomen terug naar school. Voor de meeschrijvers; mijn pizza had kip, spinazie en ui erop. Nog even langs de Tesco supermarkt voor chips en drank, om vervolgens lekker op school als drie mannen onder elkaar de finale te kijken.

Al met al een leuke, afsluitende week van deze halve periode. Komende week is het weer halfterm vakantie. Het zal voornamelijk een weekje rust zijn voor mij, die ik samen met de andere stagiaires zal doorbrengen.

Tot de volgende keer!

  • 28 Mei 2018 - 16:21

    Anne Van Duuren:

    Ha Thomas,

    Je hebt in ieder geval genoeg contacten opgedaan daar zo te lezen! Nog een goede tijd gewenst daar.

    groeten, Anne

  • 29 Mei 2018 - 09:54

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Die foto's wil ik natuurlijk wel zien! Krijg jij die ook? Lijkt me een erg leuke herinnering aan een mooie tijd, want volgens mij heb je die echt! Goed bezig! :-)
    Kees-Jan

  • 29 Mei 2018 - 12:17

    Thomas Janssen:

    Dag Kees-Jan,

    Ik hoop van harte dat ik de foto's ook krijg!

    Dankjewel, Anne!

    Groeten,
    Thomas

  • 31 Mei 2018 - 15:33

    Corien Vuurman:

    Dag Thomas,

    Ik sluit me bij alle reacties aan. Ook ik wil die schoolfoto's wel eens zien.
    Je weet dat het gebruik van beeldmateriaal hoog in mijn vaandel staat!
    Succes en veel plezier met je verdere stageperikelen!

    Vriendelijke groet, Corien Vuurman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hallo allemaal, Ik ben Thomas, docent geschiedenis in opleiding aan de HAN Hogeschool te Nijmegen. Vanaf januari tot aan juli zal ik in Devon, Engeland verblijven. In dit reisdagboek zal ik in het kader van de minor Internationaal Perspectief in het Buitenland mijn ervaringen delen over mijn verblijf in St. John's School.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8893

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 12 Juli 2018

St. John's International School, Sidmouth.

Landen bezocht: