Week 20: Boarderscamp - Reisverslag uit Newton Abbot, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 20: Boarderscamp - Reisverslag uit Newton Abbot, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 20: Boarderscamp

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

23 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Newton Abbot

Hallo mensen van de bewoonde wereld. Dit weekend, ik heb het dan over 22, 23 en 24 juni, was het tijd voor het jaarlijkse Boarderscamp.
De bestemming was het Dart River park. Een redelijk grote camping aan het riviertje de Dart. Hoe kan het ook anders dan dat de rivier de Dart door het welbekende Dartmoor National Park loopt. Ken je die nog, van een paar weken geleden?
Dartmoor bestaat voornamelijk uit leeg landschap, hei en rotsen. Gelukkig hoefden we onze tentjes niet tussen de rotsen in de bramenstruiken te zetten. Dart River Park is een groot bosrijk stuk land aan de rand van Dartmoor, aan een zijtakje van de Dart rivier. Dat was onze bestemming voor Boarders kamp.

Natuurlijk kunnen we niet zomaar in een bus stappen en naar het park toe gaan. Vanaf woensdagavond waren we allemaal al in de weer om alle spullen bij elkaar te zoeken. Denk bijvoorbeeld aan tenten, lakens, matjes en opblaasbare matrassen. Maar ook natuurlijk een grote algemene tent, eten, kookspulletjes en tassen met persoonlijke spullen. Op donderdag hebben we, in plaats van het huiswerkuurtje, alle leerlingen in een lange sliert gezet van de opslag van de lakens en slaapzakken, tot aan de ontvangsthalletje bij de voordeur. Zo hebben we in tien leuke minuten als een sneltrein alle spulletjes van boven naar beneden doorgegeven. Het eindresultaat was een ontvangsthalletje vol slaapzakken, lakens en beddengoed.
Vrijdag na de korte pauze was het dan tijd voor alle boarders, en andere leerlingen die mee gingen, om zich te verzamelen bij de voordeur met hun tas. Nog even snel alle kinderen registreren, niemand vergeten? Mooi, op naar Dart River Park allemaal!

Eenmaal aangekomen op onze kampeerplaats, een ruime ommuurde plek vrij dichtbij de parkeerplaats en receptie, was het tijd om alle tenten op te zetten en uit te pakken.
Nadat we allemaal klaar maken (en de jongens natuurlijk de meiden moesten helpen met hun tenten opzetten!), was het tijd om een rondje door het park te lopen. Onderaan de heuvel, het diepste punt natuurlijk, vonden we het zijstroompje van de Dart rivier. Dit was ongeveer 70 centimeter diep, ideaal dus om met het warme weekend weer even in af te koelen. Niet ver van het water, hoog in de bomen, was de “high ropes” parcour baan.
De dag eindigde onder de gemeenschappelijke tent met warme chocolademelk, voordat iedereen terug naar hun eigen tenten moest om te gaan slapen. Overigens was warme chocolademelk geen overbodige luxe. Ondanks dat het overdag rond een tropische 24 graden was, daalde het kwik ’s nachts tot een temperatuur waarbij je bibberend in je tent lag, rond een graad of veertien.

Zaterdag was het tijd om avontuurlijk in de weer te gaan. Verdeeld in twee groepen konden we in kano’s roeien op een meertje, om daarna gezekerd aan een kabel de “high ropes” in de bomen te trotseren. Dit was ook voor mij weer een hele beleving, omdat ik nog nooit zo’n bomen klimparcour heb gedaan.
Zaterdagavond werd er natuurlijk weer het nodige wereldkampioenschap voetbal gekeken. Duitsland-Zweden op deze avond. Normaal juich ik nooit voor de oosterburen, maar deze avond was een uitzondering om mijn collega een plezier te doen, en de Zweedse campinggasten naast ons een beetje te plagen. Het blijven wel Duitsers hè, die gaan door tot de laatste minuut.
Na zonsondergang werd er met wat warme chocolademelk nog veel spookverhalen verteld door de boarders aan elkaar. Geen donkere avond is natuurlijk compleet zonder een eng verhaal over het huisspook van St. John's.

Na nog een koude nacht in de tenten was het zondagochtend al weer tijd om de tenten af te breken en in te pakken. Allemaal even afval opruimen van ons terrein en dan weer de bus in. Rond het middaguur waren we weer terug op school, allemaal uitgeput van het boarders kamp.

• 26 Juni 2018 - 20:32

Mirian Janssen:

Thomas wat zul jij je gaan vervelen straks in Venlo haha. Kostelijk verhaal weer top

• 27 Juni 2018 - 07:06

Corien Vuurman:

Dag Thomas,

Goed te lezen dat je zoveel avonturen beleeft!
    Leuke activerende activiteiten voor de leerlingen aldaar!
    Het zal wel spoedig vakantie zijn?
    Succes met de laatste loodjes en alvast een fijne vakantie toegewenst!
    We zien elkaar hopelijk na die tijd weer.

Vriendelijke groet,

Corien Vuurman

• 28 Juni 2018 - 12:36

Kees-Jan:

Het blijft ook echt leuk om alles te lezen. En bij dezen kan ik je officieel melden dat jij de student bent met de meeste blogs! Gefeliciteerd! En het leuke: ze waren allemaal leuk om te lezen! :-)
    Alvast een fijn weekend,
    Kees-Jan