Week 18: Nursery en de Rainbow Run - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 18: Nursery en de Rainbow Run - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 18: Nursery en de Rainbow Run

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Sidmouth

Dag allemaal. Ga er lekker voor zitten, en lees rustig mee met wat ik deze afgelopen week weer allemaal beleefd heb.
Na een week vakantie moet de hele school natuurlijk weer lekker op stoom komen. Iedereen komt weer goed uitgerust terug naar school, de een wat meer uitgerust dan de ander. En sommigen komen meer uitgeput terug dan dat ze gingen. Ik hoor gelukkig bij de groep van goed uitgeruste mensen die er weer tegenaan willen gaan tot de vakantie.
Maandag was een stil dagje, zonder al te veel gedoe. Wel is vakantie altijd een goed moment om ziek te worden. Je zag dan ook dat het dinsdag een slagveld was in de docentenkamer. We hadden een redelijk aantal afwezigen. Hier ontstond dan ook een probleempje. Nursery, uiteraard mijn favoriete dagbesteding, had te weinig bezetting om goed te kunnen draaien. De twee aanwezige stafleden in Nursery hoopten dan ook dat iemand ze zou komen ondersteunen gedurende de hele dag.
De onmisbare stagiair die ik dan ook ben was uiteraard niet te schuw om zichzelf op te werpen voor deze eervolle taak. Ik heb mijn dinsdag van kwart voor negen in de ochtend tot twee uur in de middag non-stop in de Nursery gezeten. De Nursery staf was natuurlijk dolblij met mijn hulp, en was mij erg dankbaar. Hoewel ik altijd gekscherend Nursery mijn “favoriete dagbesteding” noem, moet ik toch toevoegen dat het nog niet zo slecht was. Het was eigenlijk heel gezellig om de hele dag met die hummeltjes op te trekken, en een beetje met ze te spelen.
Om de dankbaarheid een beetje in beeld te brengen, heb ik een bedankkaart ontvangen van onze Deputy Head. Het hoofd van Nursery had hem verteld hoe blij ze was met mijn hulp, en vertelde dat ik zo goed met de kindertjes om was gegaan. Als dankgebaar kreeg ik dan ook een welverdiende kaart.

Op donderdag was het tijd om jaar 10 te onderwerpen aan mijn summer assessment. Over het algemeen vonden ze dat het qua moeilijkheid goed te doen was. Deze assessment telt ook niet “echt” mee. Deze komt op hun prestatierapport, maar het is niet zo dat ze het vak niet halen als ze de toets slecht zouden maken. Ik heb eerlijk gezegd er ook geen twijfels er over dat deze leerlingen volgend jaar hun GCSE’s Religious Studies halen.
Na het afnemen van de toets heb ik nog kort gesproken met het hoofd van de Humanities departement. Hieronder vallen naast Religious Studies ook geschiedenis en aardrijkskunde. Ook zij was vol lof dat ik mij goed staande hield en dat ik deze klas les wilde geven, ondanks dat ik erg verrast werd door het feit dat zij opeens mijn klas tot het einde van het jaar werden. Zij was namelijk ook erg verrast.

Vrijdagmiddag waren er geen lessen. Het was namelijk tijd voor het “Zwemgala.” Hierbij moet je geen formele dans met champagne en kaviaar voorstellen naast het zwembad. In werkelijkheid was het een soort zwemvaardigheid wedstrijd tegen een anders school. Zo moet er door hoepels en onder drijfmatten gezwommen worden, met als doel de snelste tijd neer te zetten. Helaas wist St. John’s in het eindklassement niet de snelste tijden neer te zetten, waardoor we de prijs, eeuwige roem, aan ons voorbij moesten laten gaan.

Op zaterdag reisden we in de schoolbusjes met de boarders af naar het zeflde terrein als waar de Devon County Show was. Op dit speciaal voor festival en evenementen aangelegde terrein was het op zaterdag tijd voor de Rainbow Run Devon. Met deze loop van vijf kilometer hoopte de organisatie geld op te halen voor het Children Hospice Devon. Drie van onze boarders hadden felle jurken bij de kringloopwinkel gehaald, om verkleed mee te rennen. Omdat ik dit natuurlijk een fantastisch gezicht vond, heb ik dan ook hun schminksessie betaald. Versiert met slierten en regenbogen op hun gezichten, mochten zij meerennen. Op het terrein was een podium voor wat muziek en de lokale radio, er waren tentjes om geschminkt te worden en wat springkastelen. Overigens liepen er ook mensen verkleed rond om geld op te halen voor het goede doel.
En voor de mensen die onbekend zijn met het fenomeen Rainbow Run een korte uitleg; men gaat gekleed in het wit, of in felle kleuren, een bepaalde afstand lopen of rennen. Ondertussen worden zij bekogeld met gekleurd meel. Het eindresultaat is een verzameling van bont gekleurde mensen. Ik heb overigens zelf niet mee gerend. Aan mij was de taak om veel foto’s te maken voor de Facebook van de school. Hieronder zie je dan ook een paar foto’s van onze boarders en het evenement.

Ik zie jullie graag volgend weekend. Maar eerst zal ik de activiteitenweek volgende week moeten doorkomen!

  • 10 Juni 2018 - 19:37

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Wat doe je toch veel; afwisselende dingen en volgens mij alles met veel energie. Goed bezig! Ik hoop dat je die energie meebrengt naar Nederland en dan volgend jaar 'op je sloffen' gaat halen! :-)
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hallo allemaal, Ik ben Thomas, docent geschiedenis in opleiding aan de HAN Hogeschool te Nijmegen. Vanaf januari tot aan juli zal ik in Devon, Engeland verblijven. In dit reisdagboek zal ik in het kader van de minor Internationaal Perspectief in het Buitenland mijn ervaringen delen over mijn verblijf in St. John's School.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 8866

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 12 Juli 2018

St. John's International School, Sidmouth.

Landen bezocht: