Week 17: Een rustige week vakantie - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 17: Een rustige week vakantie - Reisverslag uit Sidmouth, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 17: Een rustige week vakantie

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

02 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Sidmouth

Goedenavond Nederland,

Toch op veler verzoek een korte update over de afgelopen week. Zoals bekend is het halverwege een term, of periode, van 12 weken een weekje vakantie.
Dit weekje vakantie is aangebroken. Een rustige tijd om terug te kijken op mijn toch al lange verblijf in Engeland, en energie opdoen voor de laatste vijf weken van mijn verblijf hier. En wat staat mij zoal nog te wachten? Speechday, en de activiteitenweek, en natuurlijk ook nog het boarderskamp over een week of twee. Hierover in latere blogs ongetwijfeld meer!

Over deze afgelopen week valt niet zo veel te vertellen. Het was een mix van het bezoeken van de plaatselijke kroeg, rondhangen met de medestagiaires die in Engeland en op school bleven, FIFA spelen op de xBox met Micha en natuurlijk ook schoolopdrachten afronden en werken aan mijn ITP onderzoek.

Uiteraard is het niet de hele week een luilekkerland geweest hier. Op zondag was het namelijk weer tijd om aan de slag te gaan. Vandaag kwamen de boarders weer terug. Mijn rol vandaag was dan ook om alle bedden te controleren, en er voor zorgen dat alle slaapkamers en de slaapzaal klaar waren om de kinderen te ontvangen. Bij binnenkomst van de voogden en kinderen hebben we ze weer ingeschreven, paspoorten, en medicijnen veilig weggestopt in kast en kluis, en hun hoeveelheid zakgeld genoteerd en in de kluis gelegd.
Gedurende de dag kwamen de bekende gezichten weer terug, maar ook een paar nieuwe boarders. Een paar extra Fransen, en zelfs een paar Russen voegen zich voor de komende tijd bij onze groep. Ontzettend leuk natuurlijk, deze verscheidenheid in de groep. Ik vind het dan ook goed dat er geen nieuwe Spaans-sprekende boarders bij komen. Zij zijn een zeer vriendelijke groep, maar ze praten te veel Spaans en te weinig Engels met elkaar in hun vrije tijd. Zij zijn hier natuurlijk om hun Engels te verbeteren. Een groep niet-Spaans sprekende zou daar verandering in kunnen brengen. We gaan dan ook vol goede moed de laatste halve periode van dit schooljaar in.

Ik zie jullie graag weer volgend weekend, nadat ook ik weer een hele week in de weer ben geweest hier op St. John’s School.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hallo allemaal, Ik ben Thomas, docent geschiedenis in opleiding aan de HAN Hogeschool te Nijmegen. Vanaf januari tot aan juli zal ik in Devon, Engeland verblijven. In dit reisdagboek zal ik in het kader van de minor Internationaal Perspectief in het Buitenland mijn ervaringen delen over mijn verblijf in St. John's School.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 8861

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 12 Juli 2018

St. John's International School, Sidmouth.

Landen bezocht: