Week 4, 5 en halfterm - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu Week 4, 5 en halfterm - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Thomas Janssen - WaarBenJij.nu

Week 4, 5 en halfterm

Door: Thomas Janssen

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 Februari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Dag thuisfront, even een korte update voor jullie, want voor een weekje ben ik weer in ons vertrouwde landje.

Ik zal jullie kort uitleggen waarom ik nu al weer thuis ben. St. John's hanteert lesperiodes van twaalf weken. Mede omdat twaalf volle weken non-stop weg van huis wel erg lang is voor de buitenlandse boarders is er een "half term" na zes weken. Dit houdt in dat na zes weken er een weekje vrij is. In deze week kunnen de boarders weer even naar huis. Zo ook ik. En in vergelijking met de reizen van sommige boarders, is een uurtje vliegen naar Amsterdam een fluitje van een cent.
18 februari vlieg ik weer terug naar het al bijna vertrouwde Exeter, om ook aan mijn volgende zes weken te beginnen. Deze week vrij geeft mij rustig de tijd om terug te kijken op een intensieve, maar erg leuke periode. Maar ook zeker om vooruit te kijken op een onbekende maar veelbelovende periode.
Één ding staat vast: komende periode gaat "Mr. Janssen" toch wat les geven op St. John's. Hoogstwaarschijnlijk niet Geschiedenis, maar Religious Studies, waarin ik wat les zal geven over het religieuze conflict in de Nederlanden wat leidde tot de Nederlandse onafhankelijkheid. En wat heeft dit een invloed gehad op Engeland, deze onafhankelijkheid. Een Armada, een stadhouder-koning Willem en vier Nederlands-Engelse zeeoorlogen verder hebben Engeland en Nederland samen veel meegemaakt. Ik hoop hier een tipje van de sluier van op te lichten voor de leerlingen, en ze hierover iets te leren.

In mijn volgende blogjes zal ik wat meer ingaan op hoe het onderwijs vorm wordt gegeven op St. John's, en hoe dit door de verschillende docenten wordt ingevuld. Dit zal, zeker voor mijn HAN collega's, erg interessant zijn om te horen.
Tot dan!

  • 14 Februari 2018 - 07:53

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Welkom terug in Nederland. Ik mis je Blogs de laatste weken wel: gebruik je je vakantie ook even om het bij te werken? Ik ben inmiddels nieuwsgierig hoe je werk er precies uitziet, met wie je samenwerkt en hoe de kinderen daar zijn. Ik lees hetgraag binnenkort van je.
    Maar eerst: veel plezier in NL!
    Kees-Jan

  • 19 Februari 2018 - 09:35

    Josje:

    Beste Thomas

    Wat een mooie en nuttige ervaring doe je daar op in een ander land en schoolsysteem! Top dat je dit onderneemt.

    Ben inderdaad benieuwd naar hoe het onderwijs daar is vorm krijgt.

    Veel plezier en succes in the UK,
    groeten Josje

Tags: Half term

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hallo allemaal, Ik ben Thomas, docent geschiedenis in opleiding aan de HAN Hogeschool te Nijmegen. Vanaf januari tot aan juli zal ik in Devon, Engeland verblijven. In dit reisdagboek zal ik in het kader van de minor Internationaal Perspectief in het Buitenland mijn ervaringen delen over mijn verblijf in St. John's School.

Actief sinds 21 Nov. 2017
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 12 Juli 2018

St. John's International School, Sidmouth.

Landen bezocht: